>
Біксенонові лампи
БЕЗПЕКА І ОГЛЯДОВІСТЬ «Ксенонова», а насправді, газорозрядна (або HID) лампа, випромінює світловий потік високої інтенсивності за рахунок світіння газу, ініційованого дуговим розрядом між двома електродами. Електроди лампи знаходяться в колбі, заповненої ксеноном під великим тиском (близько 30 атмосфер в неробочому стані, і близько 120 атмосфер в режимі горіння) і солями металів. Світло, що випромінюється ксеноновою лампою, інтенсивніше звичайного в два рази (при меншій споживаній потужності), а значить, істотно покращує і оглядовість. Якщо звичайна автомобільна 45-ватна лампа випромінює світловий потік 600 люменів, а 55-ватна галогенова - 1550 лм, то ксенонова лампа потужністю 35 Вт видає більше 3000 лм. Різниця більш ніж помітна! Геометрія освітленої ділянки дороги також поліпшується, оскільки світловий тунель фари, оснащеної ксеноновою лампою, набагато ширше. Спектр випромінювання ксенону максимально наближений до спектру сонячного світла, що дозволяє побачити об'єкти (як на проїжджій частині, так і на узбіччі) невидимі для інших учасників дорожнього руху.
ПЛЮСИ КСЕНОНУ Термін служби ксенонових ламп становить близько чотирьох років (середній термін служби ксенонових ламп типу D2S (R) -2800-3000 ч), а гарантований термін служби звичайних галогенок всього 180-500 г (залежить від типу лампи і фірми-виробника) . Оскільки у ксенонової лампи немає нитки розжарювання (основна ознака, за якою «на око» можна відрізнити справжній ксенон від псевдо), і, відповідно, нічому перегоряти та обриватись, вона не боїться ударів. Ще один плюс - менша температура лампи, тому в фарі нічого не перегрівається. Тепер спокійно можна влітати в калюжу з палаючими фарами - тріщини на склі не з'являться. Зрозуміло, ксенонова лампа гріється, але при споживаній потужності в 35 Вт лише близько 7% енергії йде «в тепло». А у галогенової - близько 40% (при споживанні мінімум 55 Вт).
НЕДОЛІКИ Недоліків у ксенону теж вистачає. Перший - необхідність в спеціальному, складному блоці управління. Для того щоб запалити ксенонові лампи, необхідно подати на неї напругу близько 25 000 В, та й в процесі роботи необхідно 80 В (з частотою 300 Гц). Штатна система електроживлення таких умов не забезпечує. Для цього використовуються пускорегулюючі пристрої, які ще називають «блоками розпалювання», «баласту» або «ксеноновими блоками». (Залишається втішатися тим, що завдяки використанню такого пристрою сила світлового потоку перестає залежати від перепадів напруги живлення). Мало того, що самі лампи - задоволення недешеве, так ще і міняти їх бажано в парі, оскільки з часом (приблизно через 200 годин роботи) спектр випромінювання ксенону змінюється. Тому всі фірми-продавці видають клієнтам папір, де написано приблизно наступне: «Всі рекламації по спектру світіння приймаються після 200 (двохсот) годин напрацювання», і відразу попереджають, що в разі заміни тільки однієї лампи - фари автомобіля будуть світити різним світлом. Ще один мінус - необхідність постійно контролювати регулювання фар, щоб не сліпити зустрічних водіїв. У деяких країнах заборонено використання ксенону без автоматичного коректора, що стежить за становищем фар. Ми займаємося встановленням та заміною біксенонових ламп.
Украина онлайн